Vi lanserer ny merkevareprofil
Publisert
10. desember 2025
Publisert
10. desember 2025
Endelig kan vi dele nyheten om den nye merkevareprofilen vår. Med denne viser vi tydelig hvem vi er, tjenestene våre, fagkompetansen og kulturen som driver oss.
Helt siden starten har Systek jobbet for felles suksess og verdiskaping, og det skal vi fortsette med. Til tross for et mer utfordrende marked har vi opplevd god vekst og utviklet tjenestetilbudet vårt til å ta et større ansvar hos kunder. Det er tydeliggjort i payoffen «Bra folk. Smarte løsninger.»
– Når vi vokser, blir det enda viktigere for oss å vise hvem vi er og hva vi driver med. Vi er et selskap som bryr oss om fag, kunder og mennesker, og det ønsker vi at skal synes i alt vi gjør, sier daglig leder i Systek, Lars Myhrum.
Nysgjerrig, selvsikker og nær
Den nye visuelle identiteten, utviklet i samarbeid med Kurppa Hosk, har et moderne, enkelt og varmt uttrykk som skal gjøre Systek tydelig og gjenkjennelig. Profilen er bygget på verdiene nysgjerrig, selvsikker og nær, og uttrykkes både visuelt og i måten Systek kommuniserer på. Vi ønsker at det skal føles ekte og menneskelig, samtidig som vi viser frem vårt engasjement for både folk og fag.
– Systek leder store, komplekse og innovative prosesser, samtidig som de aldri mister nysgjerrigheten til faget og omtanken til menneskene som driver utviklingen fremover. Det er en lekenhet og energi i den nye merkevaren som bygger oppunder dette, sier strategic director i Kurppa Hosk, Thomas Lein.
Slik ble den nye profilen til
Det hele startet med en idé. Det var på tide med en ny drakt, men denne gangen ville vi ta på lagkaptein-drakten. Vi visste hva vi ville vise og si, men visste ikke hvordan vi skulle gjøre det best mulig. Kurppa Hosk startet derfor med å samle innsikt og gjøre research for å legge en strategi for arbeidet. Deretter begynte det kreative arbeidet for å konseptualisere den nye visuelle identiteten.
– Det vi så veldig tydelig fra første prat med gjengen i Systek, var hvor ekstremt faglig nysgjerrige og varme de var som en gruppe folk. Vårt mål var i all hovedsak å løfte fram disse verdiene og synliggjøre dem for flere, sier senior designer i Kurppa Hosk, Benjamin Gaupset.
For å bringe den nye profilen til livet har utviklerne våre, Erling Johansen og Ævar Eggertsson, utviklet Systeks nye nettside, helt ned på pikselnivå. Ja, alt du ser – og ikke ser. Resultatet er en unik nettside som reflekterer både tjenestene og folka i Systek.
– Det har vært et privilegium å få utvikle hjemmesiden til Systek, og jeg er stolt av hva vi har fått til sammen. Resultatet er en hjemmeside laget med kjærlighet og moderne teknologier, sier frontendutvikler i Systek, Erling Johansen.
Tydeligere rådgivere
Fremover skal vi fortsette å gjøre mer av det vi allerede er gode på – kompetanseutvikling, tverrfaglig samarbeid og aktiv kunnskapsdeling, både internt og i møte med kunder. Vi videreutvikler også tjenestetilbudet for å ta nye posisjoner i markedet og være enda tydeligere rådgivere for våre kunder.
Likte du artikkelen?
Del den med noen andre!
JavaZone MMXXV!
3. sep.
Ny rammeavtale med Skatteetaten
1. sep.